warszawa druk uv

Plakat jest fantastyczną formą reklamy oraz sposobem kształtowania wizerunku firmy w oczach klientów. Wykorzystując plakat można nie tylko przedstawić dostępne w ofercie firmy produkty czy usługi, ale także zaprosić na zbliżające się wydarzenie albo zachęcić do skorzystania z najnowszej promocji. Po za samą odsłoną merytoryczną i estetyczną plakatu ważna jest również jego wielkość, czyli format. Spośród jakich formatów plakatów możemy wybierać szukając tego właściwego dla siebie oraz na które decyduje się największa liczba klientów? Zapoznaj się z naszym artykułem, który rozwiewa wszelkie wątpliwości!

Formaty plakatów

Zawsze wychodzimy na przeciw oczekiwaniom klienta i jego potrzebom. Zgodnie z zamysłem klienta wykonujemy zarówno niewielkich rozmiarów plakaty jak i te wielkoformatowe. Poniżej przedstawiamy dostępne rozwiązania:

1) format A (mniejsze plakaty)

FormatWymiary (w mm)
A0840×1180
A1594×841
A2420×594
A3297×420
A4210×297
A5148×210
A6105×148
A774×105

2) format B (większe plakaty – najbardziej popularne w branży drukarskiej)

FormatWymiary (w mm)
B01000×1400
B1680×980
B2480×680
B3340×480
B4250×353

Pozostałe formaty plakatów

Wymienione wyżej formaty nadal nie są tymi, których szukasz? Być może któryś z formatów Szarfa sprosta Twoim oczekiwaniom:

FormatWymiary (w mm)
szarfa 1297×841
szarfa 2340×980
szarfa 31530×350
szarfa 41530×500

Nadal za małe? W takim razie proponujemy plakaty XXL o rozmiarze 1090×1530 mm.

Plakat – na jaki format się zdecydować?

Zastanawiając się nad wyborem wielkości plakatu należy przede wszystkim wziąć pod uwagę jakie i jak dużo informacji mamy zamiar na nim zawrzeć.

  • Plakaty o mniejszych rozmiarach będą stanowić idealne rozwiązanie jeżeli ilość informacji, która ma się na nich znaleźć jest mała. W tych formatach drukuje się plakaty umieszczane na słupach z ogłoszeniami, w specjalnych witrynach informacyjnych albo na tablicach z ogłoszeniami
  • Średnie plakaty sprawdzą się, kiedy plakat musi zawierać trochę więcej informacji oraz grafikę.
  • Plakaty o dużych rozmiarach to te, które widujemy w witrynach sklepów, w galeriach handlowych, ale także na wiatach przystankowych. Najczęściej zawierają informacje odnośnie imprez, wydarzeń lub zachęcają do odwiedzenia interesujących miejsc. Zdarza się, że stanowią reklamę produktów lub usług.

Różnorodność formatów i rozmiarów plakatów to nieograniczone możliwości!

Jak sami widzicie wybór jest przeogromny. Od najmniejszego formatu A7 liczącego zaledwie 74×105 mm, który świetnie sprawdza się chociażby przy drukowaniu wizytówek przeszliśmy płynnie przez wszystkie dostępne formaty kończąc na plakatach XXL, których wymiary wynoszą 1090×1530 mm, co sprawia, że są to ogromne banery widoczne z daleka. O ile wierzymy, że ze stroną graficzną i koncepcyjną poradzicie sobie świetnie sami, to zachęcamy, żeby sprawy techniczne pozostawić nam. Z chęcią zajmiemy się wszystkim tym, na czym znamy się najlepiej. Już teraz skontaktuj się z nami i przedstaw nam swój pomysł!