Plakat jest fantastyczną formą reklamy oraz sposobem kształtowania wizerunku firmy w oczach klientów. Wykorzystując plakat można nie tylko przedstawić dostępne w ofercie firmy produkty czy usługi, ale także zaprosić na zbliżające się wydarzenie albo zachęcić do skorzystania z najnowszej promocji. Po za samą odsłoną merytoryczną i estetyczną plakatu ważna jest również jego wielkość, czyli format. Spośród jakich formatów plakatów możemy wybierać szukając tego właściwego dla siebie oraz na które decyduje się największa liczba klientów? Zapoznaj się z naszym artykułem, który rozwiewa wszelkie wątpliwości!
Formaty plakatów
Zawsze wychodzimy na przeciw oczekiwaniom klienta i jego potrzebom. Zgodnie z zamysłem klienta wykonujemy zarówno niewielkich rozmiarów plakaty jak i te wielkoformatowe. Poniżej przedstawiamy dostępne rozwiązania:
1) format A (mniejsze plakaty)
Format | Wymiary (w mm) |
A0 | 840×1180 |
A1 | 594×841 |
A2 | 420×594 |
A3 | 297×420 |
A4 | 210×297 |
A5 | 148×210 |
A6 | 105×148 |
A7 | 74×105 |
2) format B (większe plakaty – najbardziej popularne w branży drukarskiej)
Format | Wymiary (w mm) |
B0 | 1000×1400 |
B1 | 680×980 |
B2 | 480×680 |
B3 | 340×480 |
B4 | 250×353 |
Pozostałe formaty plakatów
Wymienione wyżej formaty nadal nie są tymi, których szukasz? Być może któryś z formatów Szarfa sprosta Twoim oczekiwaniom:
Format | Wymiary (w mm) |
szarfa 1 | 297×841 |
szarfa 2 | 340×980 |
szarfa 3 | 1530×350 |
szarfa 4 | 1530×500 |
Nadal za małe? W takim razie proponujemy plakaty XXL o rozmiarze 1090×1530 mm.
Plakat – na jaki format się zdecydować?
Zastanawiając się nad wyborem wielkości plakatu należy przede wszystkim wziąć pod uwagę jakie i jak dużo informacji mamy zamiar na nim zawrzeć.
- Plakaty o mniejszych rozmiarach będą stanowić idealne rozwiązanie jeżeli ilość informacji, która ma się na nich znaleźć jest mała. W tych formatach drukuje się plakaty umieszczane na słupach z ogłoszeniami, w specjalnych witrynach informacyjnych albo na tablicach z ogłoszeniami
- Średnie plakaty sprawdzą się, kiedy plakat musi zawierać trochę więcej informacji oraz grafikę.
- Plakaty o dużych rozmiarach to te, które widujemy w witrynach sklepów, w galeriach handlowych, ale także na wiatach przystankowych. Najczęściej zawierają informacje odnośnie imprez, wydarzeń lub zachęcają do odwiedzenia interesujących miejsc. Zdarza się, że stanowią reklamę produktów lub usług.
Różnorodność formatów i rozmiarów plakatów to nieograniczone możliwości!
Jak sami widzicie wybór jest przeogromny. Od najmniejszego formatu A7 liczącego zaledwie 74×105 mm, który świetnie sprawdza się chociażby przy drukowaniu wizytówek przeszliśmy płynnie przez wszystkie dostępne formaty kończąc na plakatach XXL, których wymiary wynoszą 1090×1530 mm, co sprawia, że są to ogromne banery widoczne z daleka. O ile wierzymy, że ze stroną graficzną i koncepcyjną poradzicie sobie świetnie sami, to zachęcamy, żeby sprawy techniczne pozostawić nam. Z chęcią zajmiemy się wszystkim tym, na czym znamy się najlepiej. Już teraz skontaktuj się z nami i przedstaw nam swój pomysł!